torsdag 28 mars 2013

Om jag varit kvinna

Det hade varit mycket lättare att veta hur jag skulle ta mig till blåkulla idag om jag varit kvinna. Då hade det bara varit att plocka fram kvasten och flyga iväg. Men som man så beblandar man sig inte med kvastar har jag hört så det alternativet faller bort.

Jag skulle ju i princip kunna ta bilen, men om jag minns rätt så måste jag passera en massa vatten och där faller det alternativet lite platt.

Båten ligger insnöad på sin uppställningsplats, så inte heller den är något bra alternativ.

Men vad är då lagom manligt för att ta sig till blåkulla ? Inte vill jag missa en sammankomst med massa häxor och kvinnor som tror sig vara häxor. Det känns helt enkelt som något jag absolut inte vill missa.

Egentligen borde man väl tämja en drake och flyga dit på. Det känns lite lagom manligt sådär. Bli avsläppt mitt bland allt kvinnfolk och sedan be draken hämta upp en igen några timmar senare när man minglat klart och kanske druckit en liten äggtoddy med fan själv.

Nu är det dock väldigt ont om drakar i min omgivning. Och nej, jag skall här inte skriva något elakt, även om det kliar lite i fingrarna.

Så jag får väl helt enkelt strunta i blåkulla. Fortsätta jobba några timmar till. Gå på utvecklingssamtal i skolan och sedan göra påsk på riktigt.

Men det känns inte alls lika lockande.

God torsdag och jag passar även på att önska er alla en riktigt glad påsk, för man vet aldrig när jag kommer tillbaka från äggkoman och kan skriva här igen.

1 kommentar: