tisdag 19 mars 2013

En liten reflektion och reklam helt utan egensyfte.

Igår hade Dag nypremiär i SVT.

Det var alltså dags för säsong tre och jag var laddad till tänderna. Det är svårt att vara något annat när man har detta att se fram emot.

Kort och gott så satte jag mig framför TVn. Redan det första som händer är fyllt med konflikter, passion och våld. Lovande.....

Strax efter detta kommer den lilla bilden som illustrerar det svarta i serien. Detta avsnitt var det denna:



Så nu var ribban satt.

Dag är alltid Dag. Det är fullt av svarta tankar, svart humor och en hel del eftertanke.

Jag får nog säga att efter tidigare bloggande om terapi så är mitt favoritcitat från gårdagens avsnitt:

"Terapi är som att slå på en sandsäck som då och då slår tillbaka"

Ja. Gissa varför jag inte är så sugen ?

Hur som helst. Det var en bra premiär. Kanske inte fullt så mycket tempo som det kan vara. Men absolut en lovande start och det har alla möjligheter att eskalera till något alldeles storartat.

Har ni missat tidigare säsonger så finns de fortfarande på SVTPlay så skynda att titta ikapp och följ sedan även säsong tre.

Detta är helt klart för bra för att missa.

God tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar