onsdag 27 mars 2013

Skandaler ?

Jag satt igår och surfade lite i "skvallertidningen på nätet" Hittade då en rubrik som löd:

"Rasistskandal i Fuskbyggarna"

Ojdå, tänkte jag. Undrar vad det är som har hänt ? Har de vägrat att reparera en hydda i afrika, eller är det en zigenarfamilj vars undermåliga husvagn inte fått någon upprustning.

Det brukar alltså vara såhär banala saker när det skrivs med stora, feta rubriker i detta forum.

Men nejdå. Inte ens så banalt var det denna gång. Utan en person som jobbade i produktionen hade tydligen uttryckt sig rasistiskt på Facebook.

Det hände dessutom en fredagkväll och alltså inte alls när han var i sin roll som anställd. Så det har absolut ingenting med programmet fuskbyggarna att göra över huvud taget.

Ibland funderar jag på hur de tänker när de sätter rubriker.

Tur att jag inte är journalist utan kan generalisera så mycket jag vill, samt idiotförklara rubriksättaren för denna och många andra artiklar.

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar