tisdag 30 april 2013

Idag är det halv dag....

.. och därför tycker jag faktiskt inte ni kan förvänta er mer än en halv blogg.

Med tanke på hur mycket jag skrivit den senaste perioden så borde ett halvt inlägg sluta ungefär här. Men nu skall jag inte vara den som är den och förvägra er något mer matnyttigt.

Jag försöker hitta något att tycka till om. Nu har jag både lyssnat på radion och läst skvallertidningen på nätet. Men jag är ledsen att säga att någonting som avspeglar samtiden och jag kan ha en obekväm åsikt om hittar jag faktiskt inte just nu.

Det finns egentligen ingenting som berör så mycket att jag tycker det är värt att skriva om det.

Så då väljer jag att prata om Valborg istället. Det är ju idag och därför är det ju en ganska aktuell händelse. Även om skillnaderna mellan detta året och tidigare år är ganska marginell.

Det skall sjungas vid två brasor. Så det blir lite stressigt att först sjunga upp, gala lite och sedan snabbt åka vidare till nästa brasa.

Sedan blir det, som vanligt, lite trevligt samkväm framåt kvällen. Eller nästan natten. Men jag gillar traditioner. Jag gillar när jag vet vad som händer och när det dessutom är trevliga saker så gillar jag det extra mycket.

Det mest varierande brukar bli var bilen hamnar i förhållande till den andra brasan. Det verkar inte finnas någon logik i placeringen och jag har fortfarande inte begripit hur jag skall hamna rätt. Det är jag dessutom inte ensam om utan även när jag åker med någon annan så hamnar vi på lite olika ställen och får gå åt olika håll varje år. Men det gäller att leva farligt.

Men jag vill i varje fall passa på att önska alla en riktigt glad Valborg och uppmana alla som känner sig manade att sjunga fint.

God tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar