tisdag 9 april 2013

Nu vill jag inte klaga..... MEN.....

Jag vill verkligen inte vara den gnälliga typen som bara klagar och beklagar mig över allt runt omkring och saker som händer. Men ibland kan det vara svårt att låta bli.

Speciellt när det beror på min egen klantighet.

Såhär är det. För en dryg vecka sedan så råkade jag riva av en tånagel. Råkade och råkade förresten. Jag satt och pillade på en nagel som var lite för lång och bestämde mig för att istället för att gå och klippa nageln som man bör så river jag av den.

Jag vet att detta antagligen är lite mer information än ni behöver. Mina tår och fötter borde kanske lämnas utanför bloggen. Men det var i varje fall vad jag gjorde.

Det var inte så smart.

Rev lite för långt och lite för djupt och nu har det på något sätt lyckats bli lite inflammerat och konstigt. Vilket gör att jag får ont när jag går, när jag rör på tån eller när jag sätter på mig skor.

Jag hade planerat att återuppta mina promenader nu när det börjar släppa lite med snöandet.. Men då kommer det här istället. Nu har jag packat in tån i ett litet paket och smörjt in den med någon salva jag hittade hemma i skåpet. Så jag hoppas verkligen det gör lite nytta och att tån slutar göra ont snart.

Det går bra så länge jag går barfota och inte trycker på den, men det är ju inget jag rekommenderar att man gör på jobbet.

Nåja. Jag har bara mig själv att skylla och är huvudet dumt får kroppen lida osv. osv.....

Å andra sidan, om detta är mitt största bekymmer just nu så är det väl egentligen inte så illa ställt. Och tån har ju varken skrumpnat, trillat av eller något annat drastiskt.

Men lite synd om mig är det allt.

God tisdag.

1 kommentar:

  1. Tur att du inte skulle åka skidor med oss då :-) Puss och krya på tån!

    SvaraRadera