måndag 22 april 2013

Det är svårt att le med en trasig tå.

Ja, så är det.

Trasig är kanske att ta i, men öm och eländig är den fortfarande.

Påminn mig om att jag aldrig skall "råka" dra i en nagel igen utan istället vara en duktig pojke och gå och klippa nageln på ett mer organiserat sätt. Nu har jag småhaltat i 3 veckor och även om det blir bättre så springer alltid någon in i tån när det börjar kännas okej, eller så springer den in i något.

Nåja. Det är knappast dödligt så jag får väl halta fram genom livet ett tag till.

För övrigt är det måndag idag. Ett kort ögonblick på vägen mot jobbet trodde jag nästan det var fredag. Trafiken flöt på så fantastiskt bra och jag kände mig riktigt nöjd. Ända till helt plötsligt det bara tog stopp.

Så då tog jag en av mina små omvägar och fick köa lite där istället. Även om det antagligen gick bättre än om jag fullföljt den "vanliga" vägen.

Hur de kan sitta och säga på radio att det flyter bra i trafiken när det är tvärstopp redan så fort man kör ned i Södra Länken övergår mitt förstånd. Men det kanske inte är så svårt att överlista det.

Nåja, på plats sedan en kvart ändå, så det är ingen katastrof.

Nu skall jag ägna mig lite åt måndagen. Men jag återkommer.

God måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar