torsdag 4 april 2013

Ett litet tips.

Jag lärde mig igår den hårda vägen att om man försöker sig på att göra en lasagne med lax, hollandaisesås och ost så blir det väldigt fett.

Så även om man späder ut hollandaisen.

Så ett tips kan vara att inte göra det alls. Alternativt hitta en väldigt mager sås.

Sedan behöver man definitivt något som ger en viss frächör till själva anrättningen. Det kan vara så enkelt att det räcker att servera en sallad vid sidan av, men jag skulle nog fundera på om man inte borde tillsätta någonting mer i själva lasagnen.

Nåja.

Jag har nu testat och kommer inte göra om det igen troligtvis.

Kommer någon på ett bra alternativ så är ni alltid välkomna att höra av er så kan jag omvärdera om jag skall göra ett nytt försök.

God torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar