tisdag 2 april 2013

Efter alla ägg

Så är jag nu tillbaka.

Påsk är egentligen en trevlig liten högtid. Den har inte alls lika mycket krav som julen utan är mer modest när det gäller det mesta utom just mat och godis där hysterin är ganska lik julen. På godisfronten skulle jag dock till och med kunna hävda att den är värre.

Det är dock ändå en begränsad tid och jag hade bestämt mig redan innan att godis äts under påskdagarna och sedan är det slut med det. Problemet med detta var kanske att det hamnade lite mer godis i mitt ägg än jag planerat, vilket gjort att jag fått kämpa på rätt så bra.

Nej, egentligen ingen fara med det. Men nu är godiset slut i varje fall. Påskmat hade vi inte direkt någon då vi var bortresta och nu är vi tillbaka i vardagen igen.

Hur som helst så känner jag mig tämligen utvilad. Kanske beroende på att väckarklockan inte alls ringde när den skulle i morse utan var ställd på en halvtimme senare än vanligt. Min vana trogen vaknade jag dock precis innan klockan skulle ringa. Hur det gick till vet jag inte då kroppen egentligen är inställd på att vakna en halvtimme tidigare innan klockan ringer.

Nåja. Hur som helst så vaknade jag hyfsat pigg och på grund av min väl tilltagna extratid på morgonen i kombination med påsklov så var det dessutom inga konstigheter med att komma i tid till jobbet.

Dessutom är jag väldigt nöjd med att det blev en hel dag hemma igår och att jag slapp sitta i köer i påsktrafiken. Att köra hem natten mot igår var alltså ett bra beslut. Jag var ju ute och körde åt andra hållet på skärtosdagens eftermiddag och det var ingen rolig historia alls.

Jag förstår inte vad det är för fel på högerfilen.

Bara för att man ser en långtradare en kilometer bort behöver man ju inte ligga kvar i vänsterfil och bromsa upp för alla som eventuellt vill köra lite fortare än 80 på motorvägen.

Nåja. Jag överlevde det också.

Jag har alltså överlevt hela påsken. Jag har ätit det som sig bör: Godis, ägg, lax, kycklig och faktiskt till och med lite lamm.

Jag har uppgåtts.

Dock har jag varit ganska dålig på religiösa upplevelser, men det är jag ju varje påsk, och jul och alla söndagar och även alla andra dagar. Så det var väl inte annat att vänta.

Och med detta så är jag nu tillbaka i vardagen.

God tisdag.

2 kommentarer:

  1. Men du hälsade på Tootiki under påsken. Det är nästan andligt i alla fall. :)

    SvaraRadera
  2. Jo, det var kul att äntligen få se "Skorven"

    SvaraRadera