fredag 5 april 2013

Lugn sömn.

Jag behöver sömn för att fungera som jag skall. Det gör väl alla människor egentligen. Lite eller mycket beroende på vem man är som person, vad man har för behov och sådant.

Själv behöver jag inte jättemycket sömn, även om jag tycker mig märka att jag på senare tid mår bättre om jag kommer upp i strax över 6 timmar. Förr har det gått utmärkt på 5 också, men nu blir jag faktiskt ganska förstörd dagen efter om jag går neråt 5 timmar.

Hur som helst. Det var inte det jag tänkte skriva om utan om vad som händer i sömnen. Jag återvänder alltså, min vana trogen, till drömmarna.

Nu har vi snart varit hemma en vecka efter påskfirandet på västkusten och jag kan säga att jag drömmer mycket lugnare, mycket mer fridfullt och mycket mer harmoniskt i min egen säng än när jag sover borta.

Stundtals har jag hysteriska drömmar när jag inte sover i min egen säng. Det spelar inte så stor roll var jag är, men verkar ha en avtagande faktor allteftersom jag vänjer mig vid platsen jag sover på.

Hur som helst så trodde jag mig nu ha landat i ganska harmoniska drömmar igen då jag i natt fick en helt hysterisk dröm. Förföljelse. Lax som kom flygande i paket mot mig och krävde att jag skulle handla dem eftersom jag minsann blivit utvald att vara klassificerad som "Kina 2", vilket också innebar att jag hade en toppig hatt i guldglitter.

Jag vaknade mer eller mindre förstörd och insåg att jag nog haft en liknande dröm tidigare. Då var jag dock klassificerad på annat sätt och hade grön hatt och andra krav ställdes på mig, men de var mycket behagligare om jag minns rätt.

Nåja, lite kallt vatten i ansiktet senare kunde jag lägga mig och somna om och tack och lov återkom inte drömmen då.

Nu hoppas jag att det bara var tillfälligt för jag behöver min skönhetssömn. Inte bara för min skönhet utan också för min inre frid.

För övrigt anser jag att alla dagar borde vara påsklovsfredagar, i varje fall avseende trafiken.

God fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar