onsdag 10 april 2013

Vad gör man när man inte kan sova ?

Det är en ständig fråga.

Inatt drabbades jag av något. Jag låg och hade frossa i ett par timmar och vaknade sedan och var i det närmaste klarvaken.

Usch, inte har jag tid, eller lust att bli sjuk tänkte jag och efter en liten stund som vaken så kände jag mig inte heller ett dugg sjuk och frossan försvann alldeles.

Sova var dock bara att glömma just då.

Så vad hittar man på när man är klarvaken. Klockan är 2 på natten och det finns inte så mycket chans till att vara social med någon.

Jag kan väl sammanfatta det hela såhär.

Läsa ett par kapitel i en bok.

Titta lite på webTV

Gå upp och dricka.

Läsa lite till.

Titta mer på TV.

Dricka

Gå på toaletten.

Läsa lite.

Sedan någon gång strax före 4 måste jag ha somnat igen och jag kan säga att jag sov väldigt gott när klockan ringde imorse.

Nåja. Nu är jag hyfsat vaken. Frisk (Det blev inget mer med den där frossan) och redo för en ny dag. även om jag misstänker att det inte kommer att bli en dag som går till historien som en av de piggaste. Men sådant är livet. Ömsom vin och ömsom vatten och ibland något värre.

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar