fredag 12 april 2013

Grått, grått, grått och så lite grått.

Kanske skulle man kunna sammanfatta det som 50 nyanser av grått för att koppla det lite till litteraturen. Det är dock inte litteraturen som åsyftas. Inte heller mitt futtiga liv faller inom dessa nyanser. Jag har faktiskt en beige ton som återspeglar sig i det också :-)

Nej, istället är det vädret idag. För första gången på evinnerlig tid kom jag ut till en bil som inte var igenfrostad. Inte heller solen, som envisats med att ställa till det under en lång period, fanns där idag utan det var grått. Det ÄR grått.

Som jag har längtat. Nu fattas bara att temperaturen stiger upp mot 10 graders strecket och att det kommer lite rejäla regnskurar. Så skall säkert de sista snövallarna och framför allt isen som täcker hela parkeringen hemma ge med sig.

Det vore ju trevligt om vi kunde bli av med snön till Valborg. Det känns liksom lite mer vårlikt om det inte ligger snö i dalgångar och sänkor när våren sjungs in.

Det är dessutom fredag idag. En dag så god som någon och faktiskt lite bättre.

För er som undrar så är min tå fortfarande inflammerad dock, det är ett litet aber i tillvaron för mig just nu. Men jag planerar att göra som blåsippan i helgen och gå utan strumpor och skor så hoppas jag att även det fixar till sig så sakteliga.

Eftersom det är fredag så tänkte jag även komma med ett litet musiktips. Idag blir det inte Jakob Hellman, även om han naturligtvis alltid är lyssningsvärd. Men idag kan jag verkligen rekommendera:

Just give me a reason - Pink och Nate Reuss

Första gången jag hörde den tänkte jag, JAHA, den här har jag väl hört förut. Men ju mer jag lyssnat både på text och melodi ju mer frälst blir jag. Dessutom har radion inte lyckats spela sönder den ännu, vilket är ett stort plus.

För Spotifyanvändare kommer det en länk här.

P!nk – Just Give Me a Reason

Kan vara väl värd några genomlyssningar. Jag känner att jag borde göra mig en lite spellista i Spotify för det mesta söker jag bara runt lite planlöst och lyssnar på vad som dyker upp. De spellistor som ligger på mitt konto är primärt dotterns melodifestivallista, en annan med massa Veronica Maggio och en med gamla godingar som jag faktiskt gjort själv.

Men en lite mer aktuell skall jag nog fixa till, även om det säkert kommer glida in en och annan inte fullt dagsfärsk låt där också om jag känner mig själv rätt.

Det var det. Jag skall jobba lite. Eller mycket faktiskt. Det finns att göra även idag. Men jag återkommer. Om inte förr så på måndag.

Önskar alla en trevlig helg och om man känner att man vill rädda en gräsänkling med inflammerad tå, från allmän tristess, så går det bra att höra av sig.

God fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar