fredag 19 april 2013

I valet och kvalet....

Ja, jag har alltid svårt för att bestämma mig. Sådan har jag varit ända sedan jag var liten och det har tyvärr inte gått över med åren.

Nu är jag åter igen i en sits där jag inte för mitt liv kan riktigt bestämma mig för hur jag skall göra med en sak. Egentligen är det inget stort och livsavgörande alls. Men det kan ändå ge min grubbel och gråa hår.

Det är såhär.

I helgen skall vi ha körhelg och öva på de fasansfulla latinska sångerna. På lördagskvällen skall vi dessutom ha lite fest med kören och på söndagen skall vi öva vidare och dessutom öva lite inför Valborg.

Är jag sugen ?

Nej, inte ett dugg. Denna repertoar är den tråkigaste hittills i min sångkarriär. Jag kan helt enkelt inte samsas med sångerna. Det låter inte bra. Det är inte roligt.

Skall jag då offra en hel helg när jag egentligen skulle behöva vila upp mig efter en djävulsk vecka till att sjunga sånger jag inte gillar. Dessutom är det fortfarande oklart om jag ens kommer kunna närvara när det är dags för konsert. Eller kunna och kunna, men jag känner att jag antagligen vill prioritera annat den dagen och då missar jag den stora konserten och varför skall jag då ha lagt en helg på ingenting.

Å andra sidan känner jag som alltid en pliktkänsla.

Jag borde nog göra detta. Jag behövs säkert för att stärka upp min stämma och så vidare. Nästan alltid är det lusten mot plikten som är dilemmat när man skall bestämma sig. Jag vill egentligen en sak, men så sitter det någon liten ängel på axeln och säger att "Skit i vad du vill, du måste faktiskt tänka på alla andra först"

Ibland funderar jag på att sparka ned den lilla ängeln och lyssna på mig själv. Men det är något jag alltför sällan lyckas med.

I slutändan så blir det säkert bra, oavsett. Men det är val och kval och elände.

Skall det verkligen vara så, på en fredag och allt ?

Fast det är ingen riktig fredag idag. I varje fall inte trafikmässigt. Inte jätteköer, men inte heller den där underbara känslan av att kunna glida hela vägen utan att ens växla ned. Nej, lite trögt var det, även om det var bättre än till exempel i onsdags.

Hur som helst. Jag har till 9.30 imorgon på mig att bestämma mig ungefär. Och gissa vem som kommer vara osäker in i det sista. Och gissa vilken jäkla ängel som kommer att göra allt för att tala med mitt samvete.

God fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar