torsdag 2 maj 2013

Det går trögt idag.

Ja, inte generellt, men med bloggandet.

Ja, det låter bra med att det går trögt, men sanningen är att jag faktiskt alldeles glömt bort att jag borde ha skrivit något.

Och nu när jag kom på det så har jag ingen fantasi.

Jag har faktiskt inte retat upp mig på något alls den senaste tiden. Jo, på en viss lärarinna som jag tycker är dum i huvudet, men det skall jag inte uttrycka offentligt. Men det kan komma ett principiellt inlägg om hur jag tycker lärare skall fungera någon dag. Men inte just nu.

Dessutom kan jag uttrycka ett visst missnöje med folk som mår sådär jäkla bra och måste tala om att de är lyckliga hela tiden.

Inte så att jag missunnar någon att må bra och vara lycklig. Men tryck inte ned det i halsen på mig. Jag mår inte dåligt jag heller, men lite sämre mår jag kanske när jag hör om hur underbart någon annan har det.

Och jag avslutar med en liten seriestripp som får illustrera just detta.


God torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar