onsdag 8 maj 2013

Ibland önskar jag mig magiska krafter

Eller egentligen inte bara ibland. Men tänk vad trevligt det kunde vara att ha lite av trollkarl eller häxa i sig och kunna åstadkomma massa roliga saker. Eller egentligen skulle jag klara mig med att vara lite superhjälte och kanske kunna flyga eller gå igenom väggar eller något annat spännande.

Tänk vilka partytrick man skulle kunna åstadkomma.

Fast om jag nu fick välja så skulle jag nog vilja ha lite mer omspännande kunskaper gällande magi och trolleri. Ett trollspö och en bok med mystiska formler som kunde göra allt ifrån att göra mig osynlig till att flytta på saker. Byta färg på föremål och påverka människor i rätt riktning.

Det skulle kunna vara lite farligt med att ha sådan makt. Men eftersom jag innerst inne är en fin människa så skulle jag naturligtvis bara använda magin till goda saker.

Trolla fram middag till exempel. När jag kommer hem från jobbet kunde jag slippa ställa mig vid spisen och laga ihop något utan istället kunde jag svinga mitt spö och vips så stod det en helstekt spädgris på bordet med massa goda tillbehör.

Eller tvätten.....

Eller tömma diskmaskinen.

Jag skall nog försöka skola om mig till trollkarl eller häxa. Nu vet jag inte om det finns manliga häxor. Men det känns som om jag annars skulle kunna bli den första.

Sådant drömmer jag om ibland när jag sitter i en bilkö, eller ligger och skall sova på kvällarna.

Idag är det förresten halvdag igen. Nej, dagen är inte halv, men jag skall tydligen bara jobba halva dagen vilket är trevligt. Då kanske jag kan trolla så att solen stannar kvar även under eftermiddagen och sätta mig i solen på altanen och få lite färg i ansiktet.

Imorgon blir det ingen blogg för då tänker jag vara helledig, så ni får vänta till på fredag då jag beräknas återkomma, full av nya uppslag.

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar