torsdag 16 maj 2013

Människor är olika.

Det ligger väl lite i sakernas natur att alla människor är olika. Det finns en charm och en tjusning i det. 

En del är glada och spralliga, andra buttra och tjuriga. De flesta människor har dock samtliga egenskaper men ibland kommer det ena eller andra fram beroende på vad som händer och situation.

Inget konstigt med det.

Kom med något nytt kanske ni tänker nu när ni läser det här. Men det tänker jag inte alls. Jag vill bara konstatera att jag kanske är den mest olika människan jag vet. 

Ibland är jag nöjd med det och ibland önskar jag att jag var lite mer lik. 

Sedan vem eller vad jag skulle vara lik har jag inte riktigt listat ut ännu. 

Men som en klok människa sade: Man får vara glad att man blev som man blev, när man inte blev som man skulle.

Det är ett riktigt bra uttryck faktiskt. Det ligger i raden med mina favoritcitat. Och det får mig att tänka på att jag nog aldrig delat med mig av just dessa. Av respekt för mänskligheten och valda delar av den kommer jag att utelämna ett eller annat citat. Men här kommer några favoriter.

- En randig zebra är en lycklig zebra (Det har jag kommit på själv)

- Den som hjälper sig själv, hjälper sig själv (Även detta är jag upphov till)

- Kaffe utan konjak är en dålig blandning (Har ingen aning om var detta kommer ifrån)

- Blygsamhet är en dygd, men man kommer längre utan den. (Inte heller här har jag någon källa)


Nej, nu får det räcka. För många visdomsord på en och samma dag kan bli för mycket. Och även om för mycket av det goda aldrig är nog så stannar jag här.

God torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar