fredag 10 maj 2013

Aj, aj, aj.....

Ja, så måste det väl kännas att vara en klämdag.

Jag menar, hur kul kan det egentligen vara att vara en dag som kommit i kläm.

För de som är lediga är det självklart bra, men dagen i sig kanske inte uppskattar att sitta inklämd mellan en ledig torsdag och en helg.

Nåja, igår kväll kändes det som söndag eftersom jag skulle upp och jobba idag. Idag känns det som måndag eftersom det är första dagen jag jobbar efter en ledighet.

Så då känns det som en extra bonus att veta att det faktiskt är fredag och att hela helgen ligger framför mig.

Dessutom tycker jag trafiken skall vara som på klämdagar varje dag. Det skulle vara bra för mina nerver och säkert även bränsleekonomin att slippa sitta och våndas i köer.

Och med detta önskar jag er alla en god klämdag och om ni är lediga så njut. Jobbar ni så försöka njuta också. Det finns ju faktiskt ingen anledning att inte göra det. Ni är säkert ganska ensamma på jobbet och kan passa på att få en massa gjort som ni annars inte hinner med på grund av möten och telefoner som ringer hela tiden.

Det är alltså en ren bonusdag idag.

God fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar