onsdag 22 maj 2013

Ty så det roar mig att bada....

Eller roar och roar. Helgens premiärdopp i 11 gradigt vatten var kanske inte direkt ett nöje. Men för att rena min svettiga lekamen efter att ha kratta alldeles för mycket löv så var det tvunget.

Det var inte så farligt att gå i och doppa sig snabbt. Det var riktigt skönt även om jag naturligtvis huttrade lite.

Men den stora utmaningen kom sedan, när hela håret och kroppen var schamponerade och det skulle sköljas bort. Det finns ingenting som sitter så hårt som duschtvål när det är kallt i vattnet. I varje fall är det känslan.

Nåja, nu kan det bara bli bättre. Det som var 11 grader nu kommer säkert ha nått upp i 14-15 till nästa gång och förhoppningsvis blir det en sommar som värmer vattnet till uppåt 20 grader. Det är i varje fall mitt hopp.

Nog om bad. Vidare till Dag.

Nu är det bara ett avsnitt kvar av denna fantastiska underbara TV-serie. Jag vet inte riktigt hur jag skall klara mig sedan. Säsong 3 som började lite svagt har sedan ökat och ökat i kvalitet och nu är den minst lika fantastisk som tidigare säsonger.

Så mycket tänkvärda saker som sägs dessutom. Jag skulle nog kunna sammanfatta mig själv och mitt liv bara med citat från denna serie. Nu tänker jag inte ge mig på det för jag har naturligtvis inte alla citat i huvudet. Men minst ett par gånger per avsnitt så känner jag att - Ja, precis så är det. Precis sådan är jag.

Lite småfobisk för människor i allmänhet med en fascination för Bacon.

Inte bara så, men det är en början. Nåja. Jag säger som tidigare, har ni inte sett den så se till att göra det. Säsong 3 finns på Svtplay och de tidigare säsongerna finns säkert att få tag i på något sätt de också.

Nu får det räcka för idag.

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar