måndag 20 maj 2013

Plågsamt uppvaknande....

Det är måndag.

Jag vaknade i morse och så var den dagen förstörd.....

Nåja, att vakna en halvtimme innan klockan skall ringa av att man fryser lite för att alla fönster i sovrummet står öppna, plus att fläkten står på med fullt blås precis mot mig är inte så behagligt.

När man dessutom inser att det är en halvtimme kvar tills det är dags att vakna och istället för att gå upp och stänga av fläkten tänker dra täcket över sig och då inser att någon ligger på täcket, så att enda sättet att få det på sig är att på bredden vilket gör att både fötter och huvud sticker ganska långt ut, då klassas det som ett tämligen plågsamt uppvaknande.

Så jag gick upp. Lallade omkring och kom iväg i hyfsad tid hemifrån.

Men jag säger som i den gamla 80-talsdängan av Jazz - The only way is up.....

Och efter den starten så tror jag faktiskt det är så. Och jag hoppas ödet inte anstränger sig för att överbevisa mig om detta.

God måndag.

Eller god och god förresten.

Måndag.

1 kommentar: