onsdag 29 maj 2013

Saker jag inte vet vad jag tycker om, eller tycker om inte....

Det finns massor av saker jag inte tycker om. När det gäller mat brukar jag hävda att det bara finns två saker jag inte äter nämligen oliver och getost. Men det är kanske att vara lite kategorisk. Det kan säkert finnas även annat som jag inte tycker om, även om jag inte direkt identifierat dem ännu.

Sedan finns det ju en mängd saker jag inte vet vad jag tycker om eftersom jag inte provat ännu.

Nu var det iofs inte mat jag tänkte på utan mer rent allmänt.

Det är lite konstigt egentligen att man kan ha saker man inte vet vad man tycker om. Har man inte provat eller vet något om en situation eller sak kan jag köpa det, men om man upplevt något så måste man ju egentligen ha en uppfattning.

Nej, jag tycker inte om vinter och snö, eller Ja, jag älskar vinter och snö. Att säga, jag vet inte riktigt vad jag tycker om att det är vinter är ju inte en åsikt i sig.

Samtidigt så är man ju ibland kluven. Ta sommar till exempel. Vad kan vara härligare än en varm och skön sommardag. Havet ligger blankt som en spegel och solen bara gassar ned. Inte ens ett lätt slöjmoln skymtas på himlen. Det känns ju helt okej.

Men lägg till informationen att man befinner sig på jobbet. Semestern börjar om en vecka och SMHI har lovat sämre väder redan till helgen som sedan befaras hålla i sig tack vare ett stadigt lågtryck över nordsjön eller liknande.

Då vet man ju egentligen vad man tycker om sommaren i sig, men i kombination med den andra informationen kanske man har svårt att veta vad man skall tycka om det hela.

Jag vet inte. Jag försöker bara att försvara ett egentligen ganska dumt talesätt.

Sedan kan det så klart växla vad man tycker om saker, men jag tror faktiskt att man oftast uttrycker sig på det här sättet när man ogillar något med helst inte vill uttycka hat eller avsky för något man egentligen förväntas tycka om.

En liten fundering så god som någon såhär en onsdag.Lite sent blev det, men det blev något riktigt idag i varje fall. Så vad gnäller ni för ? :-)

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar