fredag 31 maj 2013

Nu är det fredagsmys.... men inte för mig.

Fredagar är egentligen en ständig fälla med massa mysfaktorer som man skulle kunna falla för och anamma om man ville. Speciellt nu när sommaren närmar sig så har resturangen här i huset en tradition att vid fint väder grillas det ute på gården. Den doften har en tendens att sprida sig in i varje glipa och det sprider sig en doft av grillat kött och korv över kontoret. 

Antagligen har de en plan med det att folk skall bli sugna och gå och äta. Jag provade en gång förra sommaren och blev mest besviken, men det luktar gott. Det är dock en frestelser jag försöker låta bli att falla för då pulver är min standarddiet när jag jobbar, även om jag någon gång då och då faller till föga och äter lunch. Dock ej idag.

Sedan har vi en liten tradition här på kontoret. 

Varje fredag klockan 13 ställs det fram stora godisskålar i receptionen som man kan gå och hämta sig lite godis i en mugg eller sådär. Det går lämmeltåg från olika håll till dessa godisskålar. Jag brukar försöka gå förbi när jag åker hemåt och finns det kvar då så tar jag en bit. Men skulle jag gå dit i början och hitta massa gott skulle jag antagligen, utsvulten som jag är, ligga och vältra mig i sega råttor och ferraribilar.

Så ni ser. Det är inte lätt. 

Min skötsamhet har dock, den senaste tiden, sträckt sig till vardagar och arbetstid och sedan har jag tillåtit mig lite frestelser övrig tid. Resultatet gör att jag inte blir smalare eller vackrare, men å andra sidan blir jag inte tjockare och fulare heller. En form av terrorbalans mellan ängeln och djävulen på mina axlar alltså.

Nu har jag i varje fall lyckats passera dessa kritiska tider utan att falla för frestelserna idag heller. Och jag får väl se om jag hittar något gott till kvällen istället. 

Med detta passar jag på att önska alla en god helg så återkommer jag nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar