måndag 3 juni 2013

Helgen....

Så är det måndag igen. Men det betyder ju att en helg precis har avslutats. Och det var sannerligen en ganska intensiv helg. Eller nåja. Delvis intensiv kanske jag skall säga.

Fredagen var egentligen allt annat än intensiv. Å andra sidan är det rätt skönt när det inte är för mycket måsten på fredagar eftersom jag i regel är ganska trött efter en hel vecka.

Så det blev som vanligt. Skaldjur och Let´s dance. Kanske inte något fantastiskt nöje, men var ju tvungen att se finalen och skaldjur är ju alltid skaldjur.

I lördags var det 40årsfest, eller snarare 80årsfest.

Jösses vad tiden går fort när man har trevligt. Kombinationen av roliga tävlingar (vilket mitt lag vann allihop) och trevliga människor, flera som jag inte träffat på 10 år var absolut en lyckad kombination och det blev en lång kväll som kändes väldigt kort.

Igår var det ju underbart väder och det  firades med att klippa gräsmattan. Man får passa på när den torkar upp ordentligt. Dagen avslutades med middag med familjen för att fira 12årig bröllopsdag. Ganska modest firande, men 12 år är ju ändå inte sådär väldigt jämnt.

Ja, ungefär så var det faktiskt. Inte mer och inte mindre.

Eller säkert var det en väldigt massa mer saker om jag skulle gå in i detalj på allting. Men övergripande var det såhär och det får räcka. En lite rekapitulation av helgen.

Nu är det i varje fall kortvecka och det uppskattas. Det var alldeles för längesedan sist.

God måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar