tisdag 4 juni 2013

Plötsligt händer det.

Nej, jag har tyvärr inte vunnit 25 tusen i månaden i tjugofem år. Sådan tur har jag inte och dessutom köper jag väldigt sällan lotter.

Men jag satt för en stund sedan och skulle vara med på ett telefonmöte med en eventuell kund när det helt plötsligt visar sig att personen vi ringde till var en gammal bekant.

Eller snarare en bekant från förr kanske man skall säga. Vi har nog inte setts på 15 år eller något sådant men jag reagerade när jag såg hans namn och tydligen han på mitt också för det tog inte många sekunder förrän han presenterade sig med sitt gamla smeknamn.

Kul.

Sådant kan alltid lätta upp en eftermiddag när man annars mest går och grubblar på krånglande maskiner och skruvar i bildäck.

Imorgon är det dessutom halvdag och det skall man inte förakta.

Ännu ett glädjeämne är att jag äntligen skall få laga de Tacos som jag längtat efter ett tag nu. Så på det stora hela känns livet ganska balanserat :-)

Kan ju inte låta för positiv, det vore inte likt mig.

God tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar