torsdag 13 juni 2013

Nästa bönder...

Hej och god morgon.

Eller god förmiddag snarare. Jag har varit ute och mötat på stan och därför är jag lite sen in till kontoret och därmed också bloggen idag.

Inte nog med det, jag har inte skrivit på flera dagar. Men jag skyller på den allmäna konjukturuppgången som gjort att jag har varit tvungen att jobba, räkna och rita lite för att försöka få in lite affärer.

Innan jag släpper morgonen så kan jag bara konstatera att det finns någon slags naturlag som gör att när jag åker i god tid hemifrån för att inte missa mötet så flyter trafiken hur bra som helst och jag får sitta och vänta in tiden i ett parkeringshus inne i stan. Skulle jag däremot ha bråttom, kommit iväg sent eller annat så har jag inte samma flyt utan då brukar det gå segt som sirap överallt jag planerar att köra.

Nåja, jag släpper detta.

Bönder. Nej, det finns inget bonde söker fru att kommentera ännu. Inspelningarna pågår säkert för fullt, men jag har ingen aning om vad som händer och hur det kommer bli. Kommer vi få nya favoriter. Antagligen,. även om jag har svårt att se hur de skall hitta någon som kan slå sörpelbonden och hans MonaLisa, men antagligen så glömmer jag dem snart till förmån för någon ny kaninkokerska eller liknande.

Däremot satt jag igår och läste "skvallertidningen på nätet" och fastnade då i en artikel om två av deltagarna från Farmen som gick nu i våras. Tydligen har ettan och tvåan, Erik och Jannike, blivit ett par.

Jag funderade hela serien om det inte skulle hända något och det kanske det gjorde men nu verkar det i varje fall vara officiellt. Det är bara att gratulera. Alla kommentarer på artikeln handlar om: "Men hade inte han fru och barn"

Jo, det hade han och barn har han förhoppningsvis fortfarande. Men att folk ens blir förvånade i dessa tider av att folk separerar förvånar mig. Det är bara att hoppas att de blir lyckliga.

Och med detta.

God torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar