tisdag 18 juni 2013

Tävling....

Som alla vet så svämmar facebook och andra internetplatser formligen över av olika typer av tävlingar.

Man skall gilla saker, ange mailadresser och annat och sedan så blir man snart överöst med spam och annonser om saker man bara inte kan vara utan.

I ärlighetens namn så skall jag tala om att jag absolut kan vara utan de flesta av de där sakerna. Varken piller som gör min fru lycklig eller ryska flickor som inget hellre vill än att komma i kontakt med mig känns speciellt lockande.

Inte heller alla erbjudanden om att låna pengar nästan gratis känns speciellt lockande.

Men jag vill ändå inte vara sämre. Jag tänkte såhär. Om jag publicerar det här inlägget på Facebook vilket jag ju alltid gör med mina fantastiska blogginlägg. Om jag får en massa gillande och delande på inlägget, samt minst 100 personer som läst detta inlägg, nåja, 50 kanske räcker, så kommer jag att slumpvis välja ut en person av alla som gillat inlägget på Facebook som sedan får bestämma vad morgondagens lilla blogginlägg skall handla om.

Det kan vara precis vad ni vill inom anständighetens gränser.

Men jag kan ju ge er lite förslag på saker jag är extra bra på.

Bönder som söker fruar
Bönder som inte söker fruar med får det ändå
Mat i olika former
Sagor
Eller upprörda politiska inlägg om sådan som retar mig.

Men det är bara förslag. Det är den som vinner som får bestämma.

Självklart är jag själv domare och mitt beslut kan inte överklagas. Mutor är däremot alltid välkomna.

Så kom igen. Ge dig själv chansen att få vinna ett alldeles eget blogginlägg.

God tisdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar