onsdag 5 juni 2013

Det finns inga halva dagar..

Alla dagar är per definition lika långa. Så begreppet halvdag är egentligen ganska missvisande. Dessutom undrar jag om nytta med de så kallade halvdagarna verkligen är så strålande.

Jag hade nog egentligen hellre haft klämdagar. Att jobba en halv dag är ju iofs lättsamt och trevligt. Men tänk vad skönt om man istället fått ledigt klämdagarna. Speciellt i år när det blir en himla massa klämdagar.

Nåja. Det är som det är med det.

Annars skiner solen och det lovar ju gott inför den stundande nationaldagen. Jag borde verkligen skaffa mig en flaggstång för att kunna fira på riktigt. Men det kommer inte hinna ske innan imorgon, så kanske skaffar jag en ny fasadflagga som jag kan ställa mig under och tänka nationalsången. Sjunga skulle jag förstås kunna göra också, men antagligen skulle jag bli klassad som lite imbecill om jag stod under en fasadflagga och med hög röst sjöng nationalsången. Så risken finns att jag bara ställer mig där och gnolar och tänker lite.

Vi får se.

Dessutom vet jag inte hur mycket jag kommer hinna fira. Jag skall tydligen bottenmåla båten också och det bör ske på torsdagen så att den hinner torka riktigt så vi kan slänga den i vattnet senast på lördag.

Men att ligga på en grusplan, under en båt och bestryka den med blymönja kanske också kan betraktas som någon slags firande. Sedan om det är så knutet till nationaldag eller inte låter jag vara osagt.

Jag vill i varje fall ta tillfället i akt och önska er alla en trevlig nationaldag. En liten nationalsång förväntar jag mig att ni skall hinna med. Jag lovar att återkomma, kanske blir det inte förrän nästa vecka. Men i så fall återkommer jag med buller och bång då.

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar