måndag 10 juni 2013

Om konstiga husdjur och odrägliga barn.

Så var det måndag igen. Det har varit långhelg. Eller egentligen har det inte alls varit det för mig eftersom jag jobbade i fredags. Dock så jobbade jag från landet. Tillbringade förmiddagen med att läsa massa saker, sedan tog jag ett lunchbad och på eftermiddagen hade jag telefonmöten och svarade på mail och hade mig. Det gick rätt bra, förutom att min uppkoppling mot internet på jobbmobilen är en ren katastrof på landet.
Vi verkar bo i något svart hål just när det gäller telenor. Tack och lov fungerade det bra med den privata mobilen så jag fick ändå gjort det jag skulle.

Nationaldag har det ju också varit. Jag firade den genom att dels skrapa och tvätta botten på en båt och sedan måla densamma med någon slags giftig färg. I varje fall hoppas jag att den skall vara så giftig att jag slipper få botten besudlad med små växter som bromsar min framfart i skärgården.

Nåja, hur som helst så kan jag meddela att Klas lever. Klas är dotterns stora, och som hon hävdar, tama korsspindel som länge bott i en tunna på landet. Nu verkar han dock ha flyttat in i en blå plasthink. Detta innebär att vi har ett spindelbo på altanen som inte får röras. Frågan är om det är det som är avsikten med att ha spänner. Nåja, det finns flera och vi vill ju verkligen inte förstöra lugnet för Klas.

Jag tyckte mig se en annan Klas på fönstret en kväll också, jag tror inte han kan ha hunnit runt hela huset och placerat sig där, så det kan vara lite osäkert på om det verkligen är Klas i spannen. Men det är en stor korsspindel i varje fall.

Hela familjen spindel har olika namn förresten. Dock är det bara Klas jag för tillfället kan påminna mig.

Det har varit prinsessbröllop i helgen också. Detta tänker jag dock inte uttala mig ett dugg om då jag varken sett eller läst något om det. Jag må tycka om kungahuset och vara lite rojalist. Men att titta på någon annans bröllop på TV är inte riktigt min grej. Jag såg inte kronprinsessbröllopet heller och då vore det ju dåligt att titta på lillasyrrans. Så vill ni veta något om detta så får ni fråga någon annan, eller läsa någon annanstans.

Däremot kan jag tänka mig att skänka bort en elvaåring. Någon som vill ha ? Hon är för det mesta ganska snäll och trevlig men har en dålig ovana att ständigt kommentera sin fars begynnande gråhårighet. Och för att jag skall få fortsätta känna mig ung och lovande så ser jag inget annat sätt än att skänka bort henne, alternativt sätta munkorg på henne. Kanske det egentligen är ett bättre alternativ.

Fiskat har vi gjort också. Pilkade strömming i lördags kväll. Fick väl upp 3 kilo ungefär. Hälften skänktes snabbt bort till granne som också är före detta fröken till tidigare nämnda dotter och resten skänker hustrun bort till en kollega.

Jag älskar ju egentligen strömming, men just denna gång kände jag inte att jag hade tid eller kraft att ta vara på den så då kan det ju vara trevligt att glädja någon annan.

Jag lovade i förra veckan att komma tillbaka med buller och bång idag. Det kan jag väl inte direkt hävda att jag gjort. Får nog säga att detta var tämligen mediokert. Men rätt som det är retar jag upp mig på något eller hittar en åsikt jag bara måste uttrycka.

Men tills dess önskar jag er en god måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar