onsdag 19 juni 2013

Om strejker och kändisskillsmässor....

Nu är det strejk igen. Bussarna slutar gå i valda städer och folk får försöka ta sig fram bäst de kan. Nu drabbar det inte mig direkt eftersom jag inte åker kommunistiskt, men jag tycker ändå att det är fel. Kollektivtrafik är ju en funktion som hela tiden lyfts fram som ett bra alternativ till privatbilismen. Men med tanke på att den helt plötsligt kan sluta gå på grund av strejk, lövhalka, ishalka och tusen andra anledningar så har snart de där argumenten fullständigt spelat ut sin roll.

Antingen får man se till att den går, förbjuda strejker och hitta lösningar som verkligen fungerar, eller så får man helt enkelt bygga fler och bredare vägar så att bilarna kommer fram.

Det var allt jag hade att säga om det, som Forest skulle ha sagt.

Läser i skvallertidningen på nätet att Camilla Läckberg inte vet hur man dejtar och inte har varit på en enda date sedan skillsmässan från Martin Melin.

Nähä ?

Jaha ?

Det är 3 månader sedan tydligen. Är det jättekonstigt att hon inte sprungit runt och dejtat till höger och vänster ? Jag tycker det känns ganska sunt att ta det lite lugnt.

Sedan vet vi ju generellt vad som kommer hända. Hon kommer inte behöva dejta utan det kommer lösa sig själv på någon kändistillställning. För i 99 fall av hundra så blir ju kändisar ihop med andra kändisar.

Nej, jag har inga förutfattade meningar. Jag bara säger som det är.

Jag kan dessutom meddela att tävlingen igår blev ett totalt fiasko. Jag har sällan haft så få läsare som jag hade igår. Kanske har folk tröttnat på tävlingar på nätet, eller så har ni tröttnat på mig. I vilket fall som helst så kan jag ändå tänka mig att ta emot inspiration och idéer om vad jag borde tycka om. Så hojta bara till så kanske det löser sig ändå.

Imorgon kommer jag inte sitta på kontoret och jobba utan hemma, så det är tveksamt om jag kommer att skriva något. Jag vet inte ännu, men risken är överhängande att jag inte gör det och i så fall passar jag på, att redan nu, önska alla en jättetrevlig midsommar.

Stuka inga fötter när ni leker små amfibier kring den gigantiska fallossymbolen bara. Må regnet hålla sig borta och inte späda ut era snapsar och lycka till med de sju flickorna.

God onsdag och Glad midsommar.

1 kommentar:

  1. Skynda dig hit till paradiset. Vi saknar dig vår alldeles egne workaholic :-)

    SvaraRadera