onsdag 9 oktober 2013

Femtio versioner av H

Ibland är det precis så det känns.

Som om jag är ungefär femtio olika versioner av en och samma människa och dessutom skall försöka samordna dessa och plocka fram varje rätt version vid varje rätt tillfälle.

Ibland sker det helt av sig själv. Jag behöver bara släppa kontrollen och låta den del som för tillfället gör sig mest hörd ta över. Ibland kommer rätt del fram och ibland blir det lite fel. Men det är väl sådant man får räkna med.

Ibland måste man dock tvinga fram rätt del av sig själv. Det kan vara en situation som kräver en speciell typ av personlighet, ett speciellt agerande eller helt enkelt tvärtom, att en speciell del absolut inte får komma fram just där och då.

Det funkar också för det mesta eftersom man kan undertrycka sig själv på olika sätt.

Det finns dock en sida av dessa femtio som jag har väldigt svårt att undertrycka eller begränsa och det är Göteborgaren som inte kan låta bli att häva ur sig ordlekar, kommentarer, och små anekdoter.

Det är kanske den av de femtio delarna jag trivs bäst med, samtidigt som jag ibland önskar att jag kunde trycka ned honom en liten stund.

Men inte då.

God onsdag.

1 kommentar:

  1. Är det någon del du inte borde trycka ner så är det just den. Puss

    SvaraRadera