fredag 18 oktober 2013

En vårsång i hösteländet.

Vintern raaaasat ut bland våra fjällar.....

Nåja, jag tolkar det i detta läga som om vintern är på väg att rasa från de lappländska fjällen ned till oss andra oskyldig som egentligen inte alls vill befatta oss med någon vinter.

Jag vet att jag är ganska ensam om att föredra vintern som grådassig årstid när det ständigt är mulet, 5 plusgrader och regnigt.

Men just detta läge gör ju i varje fall att jag slipper snön. För det finns, ärligt talat, inte mycket som gör mig så deprimerad som snö. Inte nog med att den är kall, ligger på ställen där den inte borde och gör vägarna hala. Den är dessutom vit en kort stund för att sedan bli svartgrå eller gul och full med onämnbara saker.

Men nu skall jag inte sitta här och förstöra fredagsstämningen.

Det är fredag och det är efter lunch. Nu har vi nedförsbacka sista biten in i kaklet och snart är det  helg med allt vad det innebär. I mitt fall innebär det dåliga TV program, förhoppningsvis mycket sömn och kanske något litet slarv med dieten. Jag får se hur det blir med det senare. Jag har varit fruktansvärt sugen på choklad ett tag nu men vet att det nog är bäst att låta bli. Å andra sidan är jag sugen på chip, ostbågar, chillinötter och massa annat skräp också. Och skulle jag trycka i mig allt jag är sugen på så kommer helgen garanterat förstöra hela den här veckan.

Nåja, nu kommer jag återigen in på tråkigheter. Roliga saker var det ju.

Solen skiner, det är klart och sådär hög höstluft. Det som folk anser är så vackert. Det är ju positivt. För de som tycker det är vackert alltså. I mina ögon innebär det mest kalla nätter som leder till att jag måste skrapa rutorna.

Nej, nu drar sig buttersmurfen tillbaka och önskar god helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar