fredag 11 oktober 2013

Bönder i glömska....

Jag fastnade precis vid kaffemaskinen med några kollegor varav en uttryckte att man behöver ju inte se på Bonde söker fru om man läser din blogg. Det är ju ett gott betyg, även om jag naturligtvis hoppas att alla skall titta på programmet för att kunna anmärka på mina synpunkter, ge egna analyser och påpeka när man tycker att jag kanske tolkat någonting fel.

I samband med detta kom vi även in på gamla bönder och jag kom då på att jag ju faktiskt glömt massor som hänt i tidigare säsonger och varken kommer ihåg bönderna själva, eller ännu mindre de kärlekstörstande människor som sökt böndernas kärlek.

Nåja, tänkte jag. Det är ju lätt åtgärdat. Jag betalar ju trots allt 99kr i månaden för att få tillgång till TV4Play, dels för att kunna se gammalt, men kanske framförallt för att kunna se program utan reklam.

Alltså gick jag och tittade till vad som fanns att uppbringa där i gammal material och döm om min förvåning och förtvivlan när jag märker att de bara har förra säsongen av Bonde söker fru liggande där.

Ett historisk arkiv med samtliga tidigare säsonger är väl det minsta man kunde begära när man nu är en trogen prenumerant.

Så nu får jag konstatera att de glömda bönderna och deltagarna får fortsätta ligga i glömska tills dess att TV4 tar sitt förnuft till fånga och ger oss tillgång till tidigare säsonger.

Låt oss verkligen hoppas att det händer.

God fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar