måndag 14 oktober 2013

Det finns folk som borde förläggas med skrivförbud.

Jag är dock inte en av dem.

Igår var jag och såg en föreställning med en del gamla bekanta från teater etc. De var riktigt, riktigt duktiga och skötte sig med den äran. Jag blev riktigt imponerad faktiskt, även om jag naturligtvis visste att de är talangfulla.

Men så kommer vi då till manuset.....

Visst, självklart skall man hyckla politiker och sådär även om jag tycker att den intellektuella vänstern har totalt fel och tycker det är synd att det blir så speglat utefter deras synpunkter.

Vad jag dock absolut inte kan tåla är när man häcklar Bonde söker fru. Det var inte mycket, men att bara slänga sig med begrepp som detta när det handlar om dålig kvalitet tycker jag är horribelt. Att det inte är fint med reklamfinansierad TV må vara en sak. Men hur roligt vore det om vi bara manglades av SVTs tvångsfinansierade operaföreställningar på fredagkvällarna ?

När man dessutom tar in karaktärer som påminner väldigt mycket om folk från en helt annan kanal så undrar man om det gamla kommunistspöket verkligen gjort ordentlig källgranskning innan det skrevs manus.

Nej. Hur bra skådespelarna än skötte sig så var det ändå med en lite besk eftersmak jag gick därifrån på kvällen.

Hyckla Bonde söker fru.

Nej - VIK HÄDAN!!!

God måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar