fredag 21 december 2012

Uppesittarkväll.

Det är väl på söndag det är så kallad sådan. Då skall man sitta och göra sina sista rim, slå in sina sista klappar. Tömma den sista slatten glögg och vad det nu är som kvarstår för att det skall kunna bli en riktig jul.

Jag minns egentligen bara en uppesittarkväll. Det var i slutet av 80 eller början av 90 talet. Jag bodde fortfarande hos mina föräldrar och satt ensam framför TVn och såg för första gången filmen: Tjejen som föll över bord som sändes i någon kanal. Satt där med en julgran i ena ögonvrån och TVn framför mig.

Det där med att det fanns massa kanaler att välja bland var väl ännu rätt så nytt och känslan av att faktiskt kunna se en riktigt trevlig film minns jag som trevlig.

Efter det har jag suttit uppe många gånger utan att hitta samma känsla. Men jag gillar fortfarande den där filmen.

Hur det blir i år ? Jag har ingen aning, men troligtvis blir det som jag skrev i början, en chans att hinna fixa till de sista sakerna som återstår för att det skall kunna bli jul på riktigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar