onsdag 12 december 2012

Anropar försvunnen katastrof.

Nej. Jorden gick inte under klockan 12.12 den 12/12/12.

Hade den gjort det hade jag inte skrivit detta och inte suttit här. Det är klart att det är inte helt säkert ännu då jag inte vet vilken tidszon som förväntas vara den gällande när vi pratar jordens undergång.

Nåväl. Nu kan jag andas ut i 9 dagar till. Den 21a december är det tydligen dags igen. I varje fall om de gamla indianerna får bestämma. Så i 9 dagar skall jag passa på att leva livet, bete mig illa mot alla som förtjänar det och pussa på alla som förtjänar det.

Nej, det skall jag inte. För tänk om jorden inte skulle gå under. Då står jag där och kan antagligen vänta mig att bara min värld går under när jag blir slagen med stekpannan i huvudet :-)

Ponera nu, mot alla odds att vi överlever även den 21a december. Då kan vi vänta till 2036 enligt skvallertidningen på nätet. Då finns tydligen en risk som är ungefär lika stor som att vinna på Lotto, att vi träffas av ett stort klot från rymden. Någonstans vinner ju någon på Lotto varje dag, så jag ser risken som ganska stor att vi faktiskt blir träffade då.

Men det är så avlägset, så jag tänker inte börja leva ut alla lustar bara för att. Utan jag fortsätter vara den skötsamme, timide och oskuldsfulle bloggaren ett tag till.

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar