fredag 14 december 2012

Jösses....

Jag vet inte vad jag skall säga.

Nu läser jag att de skall klippa bort saker ur Tomtens verkstad på jul. En svart docka som får en OK stämpel i rumpan samt en gubbe på hjul som tydligen är en stereotyp jude bara för att han har långt skägg.

Det är klart. Det är ju verkligen hemskt att tycka det är okej med svarta dockor och judar som rullar. För det kan väl aldrig vara så att det svenska världssamvetet har tagit över igen och tänkt totalt fel ännu en gång.

Tydligen skall de klippa bort en blond docka också för det är missvisande om blondiner. 

Varför skall inte dockor kunna vara både svarta och vita och få synas på TV

Varför skall en tecknad gubbe inte kunna rulla på hjul, oavsett om han kristen, jude eller muslim.  Eller gå, eller hoppa ? Eller cykla för den delen.

Nej, jag blir bara så trött så jag inte vet vad jag skall säga längre.




1 kommentar:

  1. Fast den här gången är det Disney som tagit beslutet. Jag undrar lite varför de små kinesdockorna får vara kvar.
    /sis

    SvaraRadera