fredag 21 december 2012

Inte vilken fredag som helst...

Imorse vaknade jag i panik. Västen och skjortan jag skulle ha under mässrocken gick inte att knäppa, jag stod i sakristian och var redan 10 minuter sen till den gudstjänst jag skulle hålla. Jag var vikarie och jag hade minsann övat in både trosbekännelsen och något annat jag skulle säga. Nu stod jag där jag de 4 nedersta knapparna i skjortan (som var ihopsydd med västen) gick inte att knäppa. Jag försökte argumentera att det ändå inte skulle synas under den svarta rock jag skulle ha på mig, men någon protesterade och jag fick inte gå in.

Jag minns att jag hade beigea byxor på mig också. På det hela taget kändes utstyrseln som en blandning av olika plagg från sommarens uppsättning av Hemsöborna.

Nåja. Jag vaknade ungefär där. Kallsvettig. Klockan var 20 minuter innan ringtid och jag insåg att det var lika bra att kliva upp. Om jag, mot alla odds, skulle lyckas somna om skulle det ändå bara innebära att jag var ännu tröttare när klockan väl ringde.

Så det blir en tidig blogg idag. Och det kanske är lika bra, för nu är det den ödestigna 21a december 2012. Om den där Mayakalendern förutspådde jordens undergång så är det nu det händer och det vore ju attans om jag inte hann blogga lite innan dess. Hur många som är uppe med tuppen som jag och verklige hinner läsa det låter jag vara osagt.

Men ärligt talat. Jorden kommer knappast gå under idag. Och på måndag kommer vi få fira jul som vanligt. Jag är tämligen övertygad om det.

Så ni får läsa mig och stå ut med mig idag också. Jag läste igår en undersökning om vilka bloggare som hade flest läsare. Och jag var inte med på den listan. Nu undrar jag var tjejer som precis passerat puberteten har på sina bloggar som inte jag har. Vad är det som får dem att bli så populära ? Skall jag börja slänga mig med ba´och andra ungdomsuttryck. Skall jag berätta om mina senaste klädinköp (Tvåmannatält) eller skall jag börja prova smink och uttala mig om det ?

Jag vet inte var vägen till framgång går. Men det är kanske inte det viktigaste heller. Men visst vore det kul att bli omskriven som den där framgångsrika bloggaren som slagit världen med häpnad.

Kanske är jag för mycket mysfarbror och skall tycka till och provocera mer. Men det är ju just det jag har försökt undvika att göra. Jag gillar ju att provocera i verkligheten (även om jag blivit lugnare med åren) men i den här formen så har jag varit väldigt skötsam och undvikit det mesta som kan skapa några större debatter.

Nu är det som sagt fredag. Det är sista arbetsdagen innan jul och sedan är det lite mer ledigt. Jag hade planerat att vara ledig mellan jul och nyår. Men som det ser ut så kommer jag nog att behöva jobba lite, kanske en av dagarna eller så. Nåja, det blir ändå mycket ledigt och efter en tämligen hektisk höst så skall det bli väldigt skönt.

Eftersom jag inte vet när jag får möjlighet att återkomma så passar jag på redan nu att önska alla en riktigt GOD JUL.

God fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar