måndag 17 december 2012

Nu är det en vecka kvar till jul...

Tiden går verkligen fort nu innan jul. Men det känns ändå som om allt kommer hinnas med i år också. I helgen var vi och skaffade gran (det är inte klokt vad dyrt det är med granar) och en hel del julklappar inköptes också. Visst finns det lite kvar som skall fixas, men det känns ändå som om det kommer att hinnas med.

En vecka kvar alltså. Precis. När jag om en vecka slår upp mina blå är det julafton. Det lär bli en vit jul också. Även om det slaskar och töar rätt bra just nu.

Igår var det julkonsert också. Dottern går ju i musikklass och det var stor julkonsert i Gustav Vasa kyrka. Jag är alltid lite tveksam innan eftersom man hört diverse ungar sjunga på avslutningar. Men det märks verkligen att det går i riktiga sångklasser. För jösses vad det låter bra.

Lite julstämning kanske jag har fått nu. Eller ? Njae. Just då, medan de sjöng kanske.

Men samtidigt kan jag inte låta bli att vara upprörd.

Varför går man på en julkonsert om man tänker sitta och prata sig igenom hela konserten ? Hur svårt kan det vara att ta hänsyn till folk som verkligen vill lyssna ? Och även om det är barn med så borde man väl kunna få dem att tiga i en dryg timme och om man inte kan det så kan man låta bli att ta med dem tycker jag.

Nej, det är verkligen bedrövligt och något jag stör mig på. Helst vill jag bara vända mig om och ryta: HÅLL KÄFTEN!

Men väluppfostrad som jag är så gör jag inte det. Tyvärr kanske.

Nåja, det är som det är. Nu skall jag låta er få njuta av ett litet smakprov från konserten och hålla tyst under hela tiden. Jag lovar.

Titta på den här: Julkonsert en sång.

God måndag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar