torsdag 27 december 2012

Återblick på julen men inga bönder.

Nu är julhelgen över och det är vardag igen. Helt vardag är det väl ändå inte utan det är ju mellandagar, men vardag på så sätt att jag småjobbar lite hit och dit, passar på att läsa lite saker jag behöver ha plöjt igenom och sådär. Håller mig tillgänglig också ifall det dyker upp något som kräver mer aktivt deltagande.

Julen har varit ungefär som vanligt fast väldigt mycket mer snö hemmavid. På juldagen åkte delar av familjen åt sydväst och när vi klev ur bilen fick jag istället vårkänslor. Solen tittade nästan fram och det var 5 plusgrader och knappt en gnutta snö.

Ibland kan jag fundera lite på varför jag skall bo i Stockholm med allt snöelände när det finns alternativ. Nåja, jag har ju snöslunga nu och snart bär det av hemåt igen. Redan imorgon får jag hem och köra snöslunga misstänker jag. Det har säkert kommit ännu mer medan vi har varit borta och att inbilla sig att någon av sönerna skall ha varit ute och skottat är nog bara önsketänkande.

Julmaten har jag nu också hunnit tröttna lite på. Det som är så himla gott på julafton och kvällen innan när man provsmakar skinkan och så är på annandagen inte alls lika lockande. Visst, det finns saker jag skulle kunna tänka mig att äta dagligen skinka och rulle funkar utmärkt fortfarande på smörgåsen, men sill och lax och sådär känner jag att nej, det räcker.

Igår blev det en kebabrulle och det var ett välkommet avbrott i all julmat.

Paketer har jag fått också, så jag måste ha varit snäll under året som gått. Inte för att jag vet om det hjälper. Jag har alltid önskat att det skall finnas en tomte, även om jag vet att det med all logik inte kan göra det och att om han funnits hade jag antagligen fått färre julklappar än som det är nu. Men tillräckligt snäll för att få lite klappar av hustru, barn och föräldrar hade jag trots allt varit.

Sedan har vi det här med bönderna. Igår var det ju ett uppsamlingsheat om vad som hänt alla bönder i programmet genom åren. Dock hade jag inte tid att titta på det igår utan måste titta ikapp mig vid senare tillfälle. Detta gör att ni inte kan få någon analys nu, utan antingen har ni sett själva och bildat er en uppfattning eller så får ni vänta ett par dagar på att jag skall samla ihop mig och hinna titta ikapp.

Nu lämnar jag er åter igen år er ledighet ett par dagar, men jag återkommer när jag har tid och möjlighet.

God torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar