tisdag 4 december 2012

Drömmar.

Jag får börja med att be lite om ursäkt för att det optimala blogginlägget aldrig dök upp igår. När jag till slut fått min styrplatta på datorn att inte störa mig längre så hade jag massa jobb att sköta om, så jag fick ge avkall på det perfekta inlägget till förmån för detta.

Nu har de tankar jag hade igår flugit ifrån mig, så detta blir ett högst vardagligt inlägg i debatten.

Eller debatt förresten. Jag skall nog hålla mig relativt saklig idag, hur man nu kan göra det med den rubriken jag valt att sätta.

Hur som helst. Rubriken kommer sig av att jag vaknade i morse och kände mig helt förstörd. Det var nästan så att tårarna rann och jag har sällan känt mig så lättad av att klockan ringer.

Vad drömde jag då ?

Jag vet inte riktigt. Det var ett hus och det var beslut jag var tvungen att fatta och dessutom tror jag det hela involverade att jag skulle prata och förklara något. Egentligen inget konstigt alls. Men det måste ha funnits något bakom, kanske något som hänt tidigare i drömmen eller något jag borde veta för det var verkligen ljuvligt att vakna upp och inse att jag måste varken prata eller fatta några beslut :-)

Nej, så illa är det inte. Men det är konstigt hur man kan påverkas av drömmar. Hur de verkligen kan tränga sig på och påverka. Att det verkligen är som om man är närvarande och lider alla helvetes kval. Om det nu var det jag gjorde. Det vet jag som sagt inte riktigt.

Sådana här drömmar som påverkar mig så till den milda grad, drömmer jag sällan. Oftast är det fåniga saker som att jag absolut inte får göra sås till gåsen jag håller på att laga med en bekant.

Eller så är det deckardrömmar där jag till slut tar fast bovarna och får känna mig som en hjälte för ett tag.

Jag vet inte vad detta beror på. Vi har talat om drömtydning tidigare och jag tror det är svårt och att drömmarna bara fångar upp ett behov, eller en situation och påverkar den i sömnen.

Nåja. Om någon kommer på ett sätt att spela in drömmar så vore det spännande. Tänk att kunna koppla en liten sensor till mobilen och på morgonen när man vaknar se sin dröm på skärmen. Då skulle vi kunna tala om att ha en möjlighet att analysera.

Annars tror jag mest man minns det man vill minnas och att förutsättningarna för att minnas alls är att man vaknar vid precis rätt tillfälle.

Nåja, det är som det är med det. Men jag är nöjd med att vara vaken och inte behöva drömma mer. Inatt tänker jag drömma om sära älvor och luddiga små katter.

God tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar