tisdag 18 december 2012

Undergång.

Glömde visst att ta upp det där om att jorden skall gå under på fredag också. Det är väl typiskt att det skall hända just en fredag och precis innan jul.

Kanske är det därför jag inte vet vad jag önskar mig i julklapp. Det spelar liksom ingen roll vad jag önskar mig jag kommer aldrig få julklapparna ändå och vad jag köper är också oväsentligt. För de köpta klapparna kommer aldrig att överlämnas.

Lite läskigt att tänkta så.

Vi får verkligen hoppas att det inte blir så illa. För visst vore det typiskt. Jag har ju så mycket kvar att göra i mitt liv. I varje fall inbillar jag mig det, även om jag misstänker att jag, oavsett om jorden går under eller inte, att jag inte kommer göra så mycket mer viktigt i mitt liv utan det mesta är nog gjort och nu kommer allt bara att rulla vidare.

Eller ta slut.

På fredag vet vi. Jag vet dock inte när, det kanske inte blir förrän på lördag med tanke på tidszoner och sådant. Nåja, fram till dess kan vi väl passa på att ha lite kul här på bloggen och kommentera mycket och försöka njuta av vår sista tid tillsammans.

Jag lovar att bara skriva roliga och positiva saker fram till lördag.

Men om det visar sig att jag vaknar upp på söndag och måste griljera skinka och steka köttbullar så lovar jag inte att allt blir lika positivt framöver. Bara så ni vet.

Det här hade jag förstås inte heller tid att skriva, men man måste ju prioritera nu när man inte vet hur många fler inlägg man får chansen att prestera i detta livet.

God tisdag.

1 kommentar:

  1. Jag läste i DN att det egentligen är den 23 alternativt 24 som jorden går under enligt mayakalendern. Vår kultur har valt att tro att det är den 21 för att man vill koppla ihop det med vintersolståndet. Jag föreslår att du väntar med att andas ut till juldagen, för säkerhets skull. Sen kan du återgå till det normala, om du råkat överleva.
    Lilla lillasyster

    SvaraRadera