fredag 20 september 2013

Världen räcker inte till.

Eller inte tiden man här här i världen i varje fall.

Vad räcker då inte tiden till för ?

Det finns massa saker och jag kommer bara ge några korta exempel som är högst personliga. Det kan finnas läsare där ute som tycker att tiden räcker utmärkt till just dessa saker, men att det finns massa annat som påverkas av en begränsad tid på jorden och kanske alltför mycket sömn, barn som skall tas om hand, mat som skall lagas och andra sådana där vardagliga saker.

Är det så att ni vill tala om för mig att jag missat något viktigt eller vill påpeka att ni minsann har bättre saker som jag också borde ha så är ni välkomna att tala om det för mig, personligen eller i en kommentar här. Dock så får ni gärna låta bli att tala om att jag har fel och är dum i huvudet.

Här kommer min lista och märk väl att sakerna är utan inbördes ordning.

  • Läsa böcker - Jag läser iofs en hel del, men önskar det fanns mycket mer tid till detta.
  • Syssla med musik - Att sjunga en gång i veckan känns lite småtråkigt. Skulle vilja både spela och sjunga mer.
  • Laga mat - Då menar jag inte vardagsmat, vilket jag redan ägnar mycket tid åt utan att verkligen få leka och experimentera i köket.
  • Förstå hur kvinnor tänker - Så mycket tid finns inte i universum.
  • Lära mig nya saker - Vore roligt att faktiskt lära sig något nytt. Kanske flyga helikopter eller så.
Det var bara lite exempel. 

Men helt klart så är den största boven i dramat att jag inte har tid och i vissa fall är det kanske motivation eller förmåga att ta tillvara på tiden också. 

Kanske blir det bättre när jag blir pensionär.

Och med detta önskar jag er alla en underbar helg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar