måndag 2 september 2013

Ibland förstår jag inte....

Det är inte så att jag anser mig dum, eller ens lite smått obegåvad. Jag anser mig, vilket jag antar att de flesta gör, ha en begåvning över genomsnittet. Jag är bra på siffror och kommer ihåg telefonnummer jag inte har någon som helst nytta av och aldrig kommer ha .

Jag kan rabbla gamla kungalängder och vet vem som var pappa till vem och massa sådana där onödiga saker.

Så något fel på förståndet har jag definitivt inte.

Ändå har jag svårt att begripa vissa saker. Kanske någon kan hjälpa mig ?

1: Hur kommer det sig att det finns 3 gånger så många bilar på måndagar som på fredagar ?
Jag kan inte tänka mig att det införts 4-dagarsvecka i så många brancher att det kan finnas så mycket färre bilar ute på just fredagar.

2: Varför måste det gå hål i hängrännor precis ovanför ett plåttak ?
Kanske är det så att jag inte märker när det går hål över gräsmattan, men jag har försökt studera hängrännorna och kan konstatera att just hål bara verkar vara över plåttaket. Sedan läcker det lite i vissa skarvar, men det räknas inte.

3: Hur kan man få för sig att utlösa totalt kaos bara för att Obama skall komma och hälsa på ?
Kan de inte ordna ett konferensrum på Arlanda eller nåt och låta alla som vill träffa honom åka dit istället för att göra stan och vägarna obrukbara i 3 dagar ?

4: Varför ställer jag så mycket konstiga frågor för ?

Jag får ju lust att komplettera med de tre ultimata frågorna som jag en gång läst i ett kåseri av min favorit Torsten Ehrenmark.

  1. Hur gör man en konservburk?
  2. Kissar änglar?
  3. Varför blir det fint när man krattar?
Nog de mest genomtänka frågorna någonsin. 

Hur som helst. Med detta ber jag att få tacka för mig för idag. Be om ursäkt för att jag varit så mesig och inte frågat om tunga religiösa frågor eller sådant som väcker ilska bland mina läsare.

God måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar