onsdag 4 september 2013

Ibland blir saker inte som man tänkt....

Det spelar ingen roll att man planerar och donar för det hände ändå alltför ofta att saker inte alls blir som man tänkt sig. Det kan vara på både gott och ont, oftast är det besvikelser som kommer över en för att man inte vann de där miljonerna på Lotto som man planerat. Eller så är det något annat tråkigt som slår ned som ett slag i huvudet på en.

Idag var det dock precis tvärtom.

Jag hade planerat noga för stadsbesöket som pågår. Igår plockade jag med mig datorn och alla sladdar hem ifall jag inte skulle kunna ta mig till jobbet idag. Planen var att köra en liten innerväg så jag lätt skulle kunna vända runt bilen och köra hem igen och sätta mig där och sköta dagens arbete.

Istället blev det ju precis tvärtom. Efter alla varningar så verkar folk ha hållt sig hemma, eller åkt kollektivt. Så min morgonresa till jobbet blev ungefär som en fredag under semestern eller kanske till och med lite bättre.

Hem åkte jag också i god tid för att dels kunna sitta och jobba i lugn och ro med ett par saker jag behöver fixa, men också för att inte stöta på några andra trafikkaos.

Inga problem. Så nu sitter jag och kan ägna mig åt det jag skall utan att ha spenderat mer än totalt 40minuter i bilen idag. Det är minst 20 mindre än det brukar vara.

Hur som helst. Jag misstänker att det blir precis tvärtom imorgon. Då måste jag in på kontoret för ett möte och jag kan ge mig sjutton på att alla hört hur lugnt det var idag och därför tar bilarna som vanligt imorgon och jag blir sittandes i en kö, svärandes och gormandes på alla oansvariga bilister som inte kan hålla sig hemma när det är stadsbesök och allt.

Om jag bli sannspådd återstår att se.

Och förresten kan jag gärna ta de där miljonerna ikväll också, när jag ändå håller på.

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar