måndag 9 september 2013

Här händer det saker....

Nu är det inga större och omvälvande saker. Det är mest att det händer mycket saker på en gång.

Inte bara nu förresten. Helgen var ju full av saker.

Det var jobbaktivitet på lördageftermiddagen. Det var jobbfest på lördagkvällen. Det var ju trevligt på alla sätt. Att vakna upp till söndagens aktiviteter med storstädning, veckohandling och annat var dock inte fullt lika uppskattat.

Men nu efter att större delen av måndagen har förflutit så känns det som om jag återhämtat mig rätt så hyfsat, efter helgen, trots allt.

Nåja, igår gjordes det dessutom en veckoplanering och inköp av maten som skall ätas i veckan. Det är ju smidigt att veta precis när och hur jag skall laga mat när jag kommer hem så jag slipper grubbla så mycket.

Nu kom jag ju på idag att min syster som inte äter kött kommer och hälsar på några dagar vilket gör att det hela vändes på ända ganska omgående och jag får tänka om ändå.

Nåja, det klarar jag av.

Sedan ringer dottern och berättar att hon inte skall äta middag idag.

Lägg till detta massa jobb. Omräkningar, framräkningar, försök att hindra vansinnesprojekt och annat så känns det som om det räcker och blir över.

Välkommen kära vecka 37 och välkommen måndag. Men snart är du slut.

God måndag.

1 kommentar: