fredag 27 september 2013

Ärlighet varar värst.

Det har sedan igår spridits ett jätteupprop mot Barilla pasta som säg vara emot homosexuella.

Vad handlar det egentligen om:

Någon italiensk gammal katolsk gubbe har i en intervju dryftat sig till att säga att de i sin reklam aldrig kommer använda sig av en homosexuell familj och om de homosexuella inte gillar det så kan de äta annan pasta.

Ja - Och ?

Då kan ju alla homosexuella dessutom sluta:

Köra bil
Äta frukostflingor
Handla i affärer

och nästan allting annat som det görs reklam för.

För ärligt talat. I vilken reklam har man någonsin sett en homosexuell familj ?

Ibland känner jag att vissa har en tendens att rasa alldeles för mycket.

De kommer aldrig köra reklam med tjocka, bittra Göteborgare heller. Jag skulle säkert få höra att: Det kommer vi aldrig att göra. Om jag frågade om de planerat en sådan reklam.

Jag kommer dock inte bry mig det minsta. Man måste välja vad man hetsar upp sig över och det här tycker jag är en ovanligt fånig sak att reagera på.

God fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar