fredag 27 september 2013

Varför händer det aldrig mig ?

Godmorgon.

Satt och slötittade lite i "skvallertidningen på nätet" och hittar en rubrik om en klättrare som hittat en kista med juveler i ett gammalt kraschat flygplan när han var ute och klättrade i något berg någonstans.

Nej, jag har inte läst hela artikeln utan nöjde mig med att skumma rubrikerna lite snabbt. Men jag frös till på denna och funderade.

Man läser då och då om folk som hittar väskor med pengar, massa juveler, nedgrävda vikingahjälmar eller andra saker som är värdefulla.

Men vad hittar jag. På sin höjd några gamla kapsyler, utspottade snuspåsar och gamla tuggummin.

Det känns lite orättvist faktiskt.

Jag vill också hitta massa värdefulla saker och bli rik. Alternativt kan jag tänka mig att vinna på Lotto. Men inte ens det händer.

Triss - plötsligt händer det.

Vad är det som plötsligt händer - Jo, att man återigen skrapar fram en nitlott. Något annat händer då aldrig mig.

Nej, jag är inte bitter. Det är fredag och jag är glad och sprudlande. Märks inte det ?

God fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar