tisdag 24 september 2013

Var går gränsen ?

Det är ett väldigt rabalder just nu gällande polisens register över zigenare. Det är tydligen så att någon har upprättat ett register och att detta har kommit fram till pressen och då skrivs det en väldig massa.

Nu frågar jag mig, var går gränsen ?

Vilka får man ha register över och av vilken anledning.

Det är tydligen helt okej att ha register över folk man tror kan vara terrorister. Det är helt okej att diverse företag har massa register över folk de kan ringa och terrorisera med orden: Jag vill inte sälja något...MEN....

Det är okej att det finns register åt alla möjliga håll och kanter, men får man inte ange etnisk tillhörighet i registren ? Eller vad är det egentligen som är problemet ?

Jag kan tycka att det är en himla massa rabalder för ingenting speciellt. Om någon vill stoppa in mig i ett register för att jag är tjock och svensk må så vara. Inte skulle jag ställa mig upp och skrika att det känns som under Hitlertiden för det.

Visst har det alltid förekommit förföljelse mot zigenarna och det är klart att det kan vara jobbigt, men då kan det ju vara bra med ett register så att man kan stämma av mot det vilka man inte får förfölja.

God tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar