fredag 13 september 2013

Idag vänder jag upp och ned på er tillvaro...

Det var ju vad jag lovade i går i varje fall.

Och som den snälla och ärliga människa jag är så tänkte jag faktiskt hålla det löftet.

Tänk såhär. Hur har du haft det i 5 dagar nu?

Upp på morgonen, borsta tänderna, gå till jobbet, åka hem, laga mat, sova för att orka upp nästa dag. Eventuellt har du kunnat slänga in någon trevlig såpa eller deckare på TV också för att du skall känna dig lite fri och att du har en egen vilja.

Nu gör vi tvärtom.

Det är helg.

Sov så länge du vill (eller barnen tillåter), ät middag till frukost om du vill. Gå inte till jobbet. Var uppe så länge du vill. Avsluta kvällen med en stor balja kaffe och en god whisky.

Vad jag försöker säga är:

Gör som du vill. Njut av helgen.

Det tänker jag göra.

God helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar