tisdag 10 september 2013

Ur led är tiden, eller så är jag helt enkelt bara gammal.

Igår var det premiär av "ensam mamma söker".

Ett program jag historiskt har tittat på då och då i brist på "bonde söker fru" och andra med högkvalitativa produktioner.

Men det är inte längre "ensam mamma söker" utan "NYA ensam mamma söker"

Det innebär som jag förstår det att det bara är mammor som nyss passerat tonåren, samt att man bytt ut jingeln till samma låt men framförd av något flickband istället för det klassiska dansbandet.

Jag vet inte riktigt hur jag skall ställa mig till detta. Jag är absolut inte positiv. Tidigare kunde jag ändå relatera till mammorna då de ofta var i min ålder och självklart ibland både yngre och äldre också.

Men nu är det alltså bara små flicksnärtor.

Det känns inte som om jag kan hitta något att knyta an till längre och därför kommer jag antagligen inte titta alls på årets säsong. Ha, där tappade TV3 en tittare.

Kanske får de många nya som uppskattar detta, men mig blir de alltså av med. (Tror jag)

I övrigt händer inte så mycket intressant alls faktiskt. Jag försöker hitta något att hetsa upp mig över så jag kan få rasa lite här på bloggen. Men det är mest folk som dör, lik som hittas och Syrien. Naturligtvis hemska saker allihop som man borde förfasas över. Men inget som ger mig den där känslan av att: NU MÅSTE JAG RASA!!!

Det är lite tråkigt. För livet förgylls lite av att få vara lite rasande och bitter. Men det är alltså dåligt med saker som får mig att reagera på det sättet.

Jag läste dock lite i en artikel i "Skvallertidningen på nätet" om att man inte skall försöka vara någon annan än sig själv när man söker jobb och om man är en introvert person så skall man stå för det.

Jösses. Nu måste jag alltså outa min introverta sida. Sluta leka social och sluta prata med folk och be att få en egen privat bubbla att låsa in mig i. För jag är ju en introvert gubbe som tycker det var bättre förr.

Men det kanske är lite sent att bryta invanda mönster nu ?

God tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar