onsdag 13 november 2013

Om saknad....

Eftersom jag av besöksstatistiken inser att ni saknat mig och min blogg något väldigt under gårdagen så kan jag inte låta bli att ge er en liten extra uppdatering såhär på eftermiddagen innan jag skall skriva klart ett par dokument, försöka tänka smart med en kollega och försöka låta bli att dricka mer kaffe.

Saknad kan vara så mycket. Det kan ju vara en så enkel sak som att sakna min blogg. Det kan också vara betydligt större. Saknad efter människor som försvunnit ur våra liv alltför tidigt. Antingen genom fri vilja eller naturlig avgång (Jag undviker D-ordet, det blir så stort)

Man kan ju också knyta ihop ordet saknad med ordet längtan och då kan vi ytterligare lägga till en dimension. Självklart kan man längta efter personer, men till skillnad från saknad så kan längtan till exempel också knytas till mer världsliga ting - som choklad.

Så i den bästa av världar vore jag omgiven av alla människor jag tycker, eller har tyckt om. Alla hade roligt och trevligt och åt massa god choklad.

Nu är det inte den bästa av världar utan jag får fortsätta jobba utan vare sig choklad eller människor som försvunnit. Men man får vara glad att solen skiner och man har ett jobb.

God onsdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar