fredag 15 november 2013

Jag säger som tidigare....

Vad har jag då sagt tidigare ?

Med tanka på att bloggen både hunnit fylla ett år och fyllas med en mängd olika inlägg har jag ju sagt massa saker men det jag tänker specifikt på just nu är:

Tack och lov att det är helg. Sällan har en helg känts så välbehövlig.

Och precis så är det. Just nu rinner veckorna på och jag känner mig, också som jag sagt tidigare, som om jag springer i det berömda hjulet.

Inte så att jag inte kommer fram, för saker går snabbare och blir mer effektivt utförda när de görs under press och jag hoppas att kvaliteten faktiskt också håller. Dock så är det som något sådan där dataspel där man plockar disk, eller som gamla Nintendospelen där man samlade ägg som trillade ned från hönornas reden i en korg.

Det spelar ingen roll hur snabbt man plockar - det kommer alltid mer.

Därför är denna helg ytterst välbehövlig.

Jag hade en tanke på att kanske jobba lite för att komma ikapp. Men så tänkte jag ett steg till och insåg att antagligen blir allt mycket bättre om jag istället ser till att vara utvilad på måndag och gör saker då när huvudet har blivit ordentligt nollställt under helgen.

En ctrl-alt-del på mig helt enkelt.

Så det är målet. Sova mycket. Läsa bra böcker och slappa. Det är jag värd.

God helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar